MUKKULA CAMPING

KESKIVIIKKO, 11. KESÄKUUTA 2014

Kesäreissu Lahteen

Maanantai-iltapäivästä kerroin kuinka aion lähteä kahden ystävän kanssa pienelle, yhden illan kestävälle roadtripille. Tilanne äityi siihen, että ajelimme Helsingistä Tuuliruusun Nesteelle kahville ja koitimme keksiä minne menisimme.

Päätimme siinä istuskellessa, että lähdemme katsomaan Lahtea ja Kärkkäisen tavarataloa. Ajoimme Kärkkäisille ja saimme mahtavan idean: Nyt kun on kesä, voimme ajaa jollekkin Camping -alueelle viettämään kesäiltaa. Päätimme kohteen: Mukkula. Samainen paikka, jossa järjestetään Summer Up -festarit kesäisin.

Mukkula Camping oli erityisen viihtyisä leirintäalue. Saavuimme paikalle puoli kymmenen aikaan illalla ja meille löytyi vapaa 16 neliöinen kesämökki. Hyvin ystävällinen henkilökunta huolehti siitä, että meille löytyi puhtaat liinavaatteet sekä pyyhkeet ja pääsimme pian uuteen yöpaikkaamme.

Ulkoapäin mökki näytti äärimmäisen vaatimattomalta, mutta kun avasimme oven ja katsoimme sisään, mikä yllätys siellä odottikaan! Mökki oli siisti, varustettuna televisiolla, ruokapöydällä, pienellä keittiöllä (sis. mikro, hella, jääkaappi, pesuallas) ja parvet oli varustettu mukavilla patjoilla. Mökki siis ei ollut yhtään hassumpi! (Oletin sen olevan kamalampi, kun muistelee joitain leirintäalueita joilla vierailin viime kesänä… Todella positiivinen yllätys siis!)

Mukkulassa oli paljon erilaisia majoitusvaihtoehtoja saunallisista rantamökeistä teltta- ja asuntoautopaikkoihin. Mökkejä löytyi rantahuviloista aina niihin pieniin koppeihin, jollaisessa mekin yövyimme ja se oli ehdottomasti juuri sopiva meidän porukalle!

Kun saimme tavarat mökkiin ja grillattavat jääkaappiin, lähdimme tutustumaan alueeseen. Aivan mökkimme lähistöllä oli kaikki: vessat, suihkut, sauna ja grillikatos. Saunaahan mökistämme ei löytynyt, mutta sellaisen olisi voinut vuokrata käyttöönsä ja se sijaitsi hieman ankeampien suihkutilojen yhteydessä.

Iso ja kaunis uimaranta teki paikasta mielestäni vielä enemmän kesäisen. Alueella oli yllättävän paljon erilaisia aktiviteetteja kuten, surffaus, tennis, soutaminen, polkupyörien vuokraus sekä muita kesäaktiviteetteja kalastuksesta laituritansseihin. Aika Mukkulassa ei siis käy pitkäksi.

Kierroksen jälkeen ryhdyimme grillaamaan. Ainoa miinuspuoli grillikatoksessa oli se, ettei siellä nähnyt oikeastaan mitään enää kello 23 jälkeen. Katoksessa oli nimittäin vain yksi aukinainen seinä ja lamppua emme saaneet toimintaan. Polttopuita leirintäalueella ei ollut vapaasti, vaan niitä sai ostettua hyvän kokoisen kasan muistaakseni viiden euron hintaan.

Kun olimme saaneet grillattua siirryimme hetkeksi lepäämään mökkiimme, jonka jälkeen päätimme lähteä yöuinnille. Suomessa kun on kesäisin yöllä valoisaa, ei tarvinnut uida pimeässä. Pulikoimme vedessä hyvän aikaa ja tulin jotenkin älyttömän onnelliseksi tästä kesäyöstä ihanien ihmisten seurassa. Katselin auringonnousua rannalta ja oli kyllä aivan mahtava irtiotto Helsingistä!

- S A R A -

ps. Muistakaahan huomenna 12.6 Helsinki-päivä! Koko kaupunki täynnä ohjelmaa.